onsdag 27 juni 2012


Hej på Er,

Hur har Ni det? 
Idag vill jag verkligen inte klaga då solen tittat fram av och till vad jag förstår. Jag har jobbar massor och haft min dansklass på kvällen så inget jag fått bevittna men bara vetskapen av att solen är framme gör mig glad. Eller hur känner Ni?

Jag tyckte att det var en bra ide att visa hur långt vi kommit med vårt bygg-projekt "övervåning" men insåg när jag tagit några bilder att dom ser något så sjukt tråkiga ut, men nu har jag lovat så here we go, haha..


Blod, svett och tårar
Kanske inte ordagrant, i så fall glädje tårar kanske.


Det har rivits till förbannelse, väggen som delar in till 2 rum har även den rivits och byggts upp igen. All el är nydragen, taket är om isolerat och aningen upphöjt då denna sida av huset är ganska lågt. Varje centimeter är värd mycket för min 1,88 långa karl. 
Osb skivor uppsatta med gips utanpå de. 


Här ser ni gips väggarna som nu även är klar spacklade. Taket är kvistlackat så nu står det inte på förrän det blir målning =)


Dörren här blir självklart vit precis som taket och väggarna. Vi var inne på vitt golv innan men tror att vi bestämt oss för grått. Vad tycker Ni? Vitt eller grått? 
Till vänster kommer man in i rummet och rakt fram kommer att bli en stooor garderob :D 


Här kommer man in och direkt uppför trappen finns det lilla rummet vi ser rakt fram. Där vet jag inte riktigt vad det blir än men kanske en fin fotölj med en fin läslampa ( även om man kanske aldrig skulle sätta sig där för att läsa ) haha.. 


Mää, vad hitta vi här ;) Min minsta snickare i huset :P Dock här på cykeln!

Inom kort kommer fler bilder då det går undan nu =) Det har tagit sååå lång tid och känts som att Micke bara jobbat o jobbat men inget har hänt, men nu händer allt på en och samma gång. Varje liten grej syns och ger ett nytt renare helhetsintryck :) 

Japp, jag har babblat klart, och nu väntar sängen som imorrn ska få nya sängkläder :)
God natt och sov så gott mina vänner!

KRAM 
Tessan

Ps. Visar ytterligare en bild på veckans vara för att jag tycker att den är lite av en Must have =) Jag älskar badrumsserien i vit porslin med blad & roskant. Se så fint :P


Finns även i tvålpump och tandborstmugg som så klart kan användas till mycket annat, tops kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar