söndag 6 mars 2011

Loppisfynd

Godmorgon bloggvänner!

Igår blev det en sväng på loppis men det var tyvärr inte så mycket som föll mig i smaken. Men det är ju det som är charmen med att gå på loppis, man vet aldrig vad som kommer att finnas eller om man kommer göra fynd. Jag är ganska ny inom loppisvärlden så jag vet inte hur ofta jag gör fynd eller att säljaren gör storkovan när jag handlar, haha. Och igår inhandlade jag ett litet renoveringsobjekt för ynka 50 kr. Denna lampa



Roterbart huvud vilket gör att man även kan hänga den på väggen



Detta ska göras:
Byta till vit sladd
Måla trä vitt
Byta eller klä om lampskärm samt rosett


För dig som orkat hela vägen ner hit kanske även vet hur man lättast klär om en lampskärm?? Jag har verkligen ingen aning om hur man gör och det sägs vara svårt. Vill dock lära mig. Kan du? Tipsa mig gärna :)

Söndagskram från mig
Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar