torsdag 12 januari 2012

Renoverings start

Heej på er godingar,

Nu har vi (läs Micke) tagit ett nytt renoverar tag =) 
Som jag nämnt ex antal ggr för er som följt bloggen ett tag kanske blir den första för någon ;) Vi har 2 st övervåningar i vårt hus. Huset var i början av 1800 talet 2 st en och en halv plans hus som på senare dar  byggts ihop med en enplans del vilket betyder att vi har en trappa i vardera del av huset till respektive övervåning =) 
Det vi (läs Micke) nu påbörjat är detta 





Det ser inte mycket ut för världen just nu men jag hoppas att jag kommer kunna visa er lite roligare bilder när ni får följa med i vår renoveringsresa =) 
Vi (Micke) har än så länge rivit tak, väggar och golv både nere och uppe där vi kommer att ha 2 sovrum. Vi kommer att slipa, måla, fixa minitoa, snygga till trappen och självklart inreda =) Ev kommer även ett fönster att sättas in :p

Önskar er en fin torsdagskväll
KRAM Tessan

3 kommentarer:

  1. Åhh va spännande det ska bli att följa er renovering, kommer bli såå bra tror jag:)

    Ha en fin helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Härligt att se att det renoveras hos flera!! Och snart blir det andra bilder! mMn jag tycker då dessa är MINST lika intressanta!!! Heja er!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så spännande att följa er renovering, varje steg till ett färdigt resultat.
    Lycka till!

    Önskar dig en fin kväll

    SvaraRadera