söndag 1 maj 2011

Kök del 2


Hej kära bloggvänner!

Tack för att ni ger ni ger mig hopp ang att gröna fingrar kommer med tiden. Jag vill ju lära mig så det står nog inte på förrän jag har ett växthus på gården jag med =) 
 
Jag visade i ett tidigare inlägg en del av mitt kök så nu tänkte jag visa och be om lite tips till själva sitta-och-äta-delen.
 
 
Som ni ser är det mycket att fixa. Lampan ska flyttas så den hamnar i mitten över bordet, barnstolen ska målas vit, köksmöblerna ska antingen målas färdigt vita eller bytas ut och till sist vill jag hitta fina kuddar till kökssoffan. Tipsa VÄLDIGT gärna om ni sett några fina kuddar någonstans som passar till ett kök??!!
Gardinen har jag sytt själv och går i grått och vitt.


Bilderna nedan är från tidigare inlägg som visar köksdelen. Här är också en del som ska göras. Tex kakla under skåp och kring diskbänk, sätta någon variant av hylla alt tallrikshylla till vänster om fönstret.


 Fortsatt trevlig söndag och 1:a maj! 
Har ni lurat någon till Skåne idag?
(Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne)

Kram från mig
Tessan








 





5 kommentarer:

  1. Vilket härligt kök ni har:)

    Jag tycker att dom har jättemycket fina kuddar/tyger på Åhlens. Jag har årecis sytt ett gäng kuddar till min yngsta dotters rum..kika under Elmas rum så får du se. Tror dom färgerna skulle bli toppen i erat fina kök med tanke på era färger där..:)

    Lycka till med allt:)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Tack snälla..hoppas du hittar något du tycker om:)

    Ouppmärksammat av mig, men nu så är det fixat så det står rätt..:)

    Må så gott
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt kök.
    Vilka fina gardiner du sytt! =)

    Ha det bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart kök och en ljuvlig gardin. Kul att du är med i min utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Väldigt snyggt kök ni har.:-) Kram Stina

    SvaraRadera