torsdag 19 juli 2012

På finbesök i ett vackert hem


Goddagens, 

Som ni vet brukar det sällan dagbloggas för min del, men plötsligt händer det, haha. Micke har tagit med sig Milan på en liten fisketur så nu passar jag på =) 

Som jag snabbt nämnde igår så är vi nu hos svärföräldrarna i härliga Hammarstrand uppe i Jämtland.
Men vi gjorde oss ett litet stop på vägen hit som jag tänkte visa lite bilder ifrån.

Tack UNDERBARASTE Emma med familj för att Ni tog så väl hand om oss. Ni har ett sååå vackert hus och vackrare lär det bli efter allt Ni står i =) 


 Välkomnande blomster vid de 2 olika ingångarna. De röda stövlarna leder ner mot källarvåningen och perlagonerna mot huvudentren.

Källaren bjöd på tuffa turkosa målade dörrar. Men inte nog med det, källaren bjöd även på glass till barnen som blev överlyckliga =)

 I det luftiga köket i gammal lantstil, med djupa fönster och högt i tak blev det fika. För vanlighetens skulle regnade det även delvis denna dag men fikat smakade minst så gott ändå.





Fick lov att visa den härliga rymden i trappen upp till övervåningen. 
I regnuppehållet passade vi på att låta barnen leka vildar i lekparken. Milan gillade den stora gungan =)

Tack för mig
Nu hämtar jag en kopp te och en tjocktröja för solen verkar inte vilja värma mellan de stora hemska molnen. 

KRAM Tessan

2 kommentarer:

  1. Sååå Fint! Ha det gott! Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej där! Tack för titten hos mig! Alltid skoj med en ny bloggare som hälsar på! Gör det fler ggr, det ska jag!
    Ja, i Jämtland brukar jag också vara. Har släkten där i Östersund. Tycker att det oftast har varit kallt när jag var där som barn......men annars älskar jag stället med alla minnen och människorna.
    Ha en bra helg önskar jag Dig från norr där faktiskt solen skiner!
    Carin

    SvaraRadera