onsdag 23 februari 2011

Middagstips

Hej hopp!

Det har vart otroligt vackert ute idag och jag ångrar att jag inte hade med mig kameran så ni fick följa med på vår promenad i solen. Underbara vänner har vart här på middag och det bjöds på mammas kyckling med klyftpotatis och god sallad.


Väldigt god så här kommer ett tips på enkel middag för 4.. (bilden är lite -80 men de får ni ta, hehe)

Skär ca 4 kycklingfileér i bitar och stek sedan i smör.
Krydda med salt, peppar och cayenne. Lägg sedan i ugnsform.

Ostsås:
2 msk smör
1½ msk vetemjöl
4 dl grädde
2 dl riven mozzarella
1 dl vitt vin
1 dl hackad persilja
SoP efter smak

Följ receptet uppifrån o ner och häll sedan såsen över kycklingen. In i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
Strö över ett gäng med vindruvor innan servering.
Gott till ris, klyfpotatis el pasta.

Kram från mig

SMAKLIG MÅLTID!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar