lördag 19 februari 2011

Hallen

Hej vänner!

Härliga fredag.. För mig för fredag den bästa dagen på hela veckan. Nu är ju jag som ni vet mammaledig så jag har fredag varje dag =D


Men nu till vårt hem som jag vet att fler av er är nyfiken på. Jag tycker vi börjar med hallen  =D Det är mycket fix o trix kvar men så här långt har vi kommit. Welcome!!










För ca 150 - 200 år sedan var "vår hall" ett kök med en vacker bakugn. Men då huset byggdes ut av tidigare ägare använde dom detta till, jaa, ingentligen ingenting, men det skulle iallafall föreställa ett kontor. Vi tyckte att vi behövde en stor hall och bytte därför ett fönster mot en dörr =D


Här är en bild på "kontoret" som de tidigare ägarna använde rummet till.
Det här har vi gjort:
Bytt fönster mot dörr
Lagt golvvärme
Bytt ut det fula laminatgolvet mot klinker
Satt panel på väggar och tak
Bytt heltäckningsmatta i trapp
Målat allt vitt

Nu är det mest pyssel kvar, tihi

Trevlig fredag
Kram Tessan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar