söndag 15 maj 2011

Tack mormor

Söndagen närmar sitt slut och sammanfattningsvis har det vart en härlig helg trots regn, åska och hagel.




Hej vänner!

Har ni haft en bra helg? 
Min helg har mestadels bestått av lek, lek och mera lek. Micke har vart i sommarstugan och fixat då vi beslutat att sälja. Det var underbart med sommarstuga när vi bodde i lägenhet i Stockholms innerstad, men nu när vi bor i ett hus med härlig innergård, nära bad och lekplats finns inte längre behovet av stugan. Tråkigt men sant! Så jag och lille Milan har haft en mysig mamma-son-helg =)

För ett par veckor sedan fick jag ett bord med 4 stolar i gjutjärn av mormor som hon tänkte skicka på tippen. Som tur var hann mamma på mormor som visste att jag skulle bli lycklig över att ha dom på min gård. OJ så rätt hon hade. Jag har (efter dessa bilder) skrapat bort en del färg som satt löst och är nu i valet och kvalet om jag ska lägga på någon variant av lack bara som skydd mot regnet eller om jag ska slänga på lite mer vit färg? 

Nu ska jag hejja på Sverige i sista perioden av hockyn. Hejja hejja!!
Kram Tessan

4 kommentarer:

  1. vilken tur att hon inte hann slänga dom! Ja, någon slags skydd måste dom nog ha då dom gamla. ha det fint !

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att de inte hann att hamna på tippen. De är ju jättefina! :)

    Jag önskar dig en fin måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅhh lyllos dig som fått tag i grythyttan stolar, jag är apavis! Mer färg tycker jag! Kram ( åh fan vad jag är avis.. )

    SvaraRadera
  4. Åh så fina! :) Vilken tur att ni hann rädda dessa vackra skatter!

    Ha en fortsatt härlig kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera