fredag 17 februari 2012

Aloha Friday och Kroktips =)


Hejsan svejsan,

Hoppas att Ni har en hääärlig fredag. 
Nästan varje fredag så tänker jag tillbaka på en långresa jag hade till Hawaii för ett gäng år sedan (läs 10 år sen). Vi var 6 vänner som hyrde en undervåning på ett hus. Vi surfade och levde gött om dagarna. Varje fredag var det Aloha Friday, vilket betydde att i stort sett halva Maui samlades vid havet för att ta en öl och titta på solnedgången. Såå underbart!! Får visa bild en annan dag för dom ligger i gamla datorn :/

Kommer ni ihåg att jag visade bilder på ett par hyllor som jag satt upp i köket? 
Jag ända sedan dess letat efter såna krokar som man kan sätta under hyllplanet för att kunna hänga muggar och annat plock som fina saxar osv. Men jag hittar inga någonstans. Alla jag hittar är alldeles för stora och klumpiga. TIPSA MIG SÅÅÅ GÄRNA =) Skulle bli så här glad =D



Oj vad det minskat med kantareller i glasburken, men det smakade gott i maten =)
Tack underbara Catharina i Sundsvall för svampen!

Glöm inte att tipsa mig om du vet något om krokar, vill ha och vill helst ha NU, haha ;)
Kram till Er alla godingar!


2 kommentarer:

  1. Snygga hyllor! Kolla min blogg under fliken badrum. Jag har krokar där som egentligen ska sitt mot vägg. Men jag böjde till dem lite så att handdukarna sitter kvar.

    Ha en fin fredag utan aloha!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag köpte mina krokar på Ovolin i Örebro. Jag vet att Gysinge har dem och kanske, om du har tur, Gruvgatan 13!

    Beträffande boken, så tror jag Lisa har några ex hos sej. Och du får mer än gärna ett!

    Ha det gott!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera